Frida☺ - foto, vardag, och mycket mer!

Alla inlägg under december 2011

Av Frida Sandström - 27 december 2011 13:02

DAGENS FRISYR: Utsläppt
 DAGENS LÅT: Hangover - Taio Cruz
 DAGENS PLANER: Kanske stan
 DAGENS SAKNAD: Smulan
 DAGENS DUMMASTE: -
 DAGENS MISSLYCKANDE: -
 DAGENS DROG: ?!
 DAGENS KÖP: -
 DAGENS GODIS: Paradis Choklad! :D
 DAGENS HUMÖR: Glad
 DAGENS CITAT: ~Keys Unlocks Not Only The Doors~ (Jag har gjort det själv!)
 DAGENS ROLIGASTE: eheheh inget :(

Av Frida Sandström - 27 december 2011 12:58

Dumhets-testet


 (x) tuggummi har trillat ur munnen på dig när du har pratat
 ( ) tuggummi har trillat ur munnen på dig när du INTE har pratat
 (x) du har gått in i en glasdörr
 (x) du har hoppat ur/ramlat ur ett fordon som rör sig
 (x) du har tänkt på nåt roligt så du har börjat skratta, och därmed fått folk att titta konstigt på dig
 ( ) du har sprungit in i ett träd
 ( ) det är möjligt för dig att slicka dig på armbågen
 (x) du testade precis om du klarade det
 ( ) du har trampat på ditt skosnöre och snubblat/trillat
 (x) ditt hår är/har varit blont
 ( ) folk har kallat dig långsam
 ( ) du har råkat tända eld på nån sak ett flertal gånger
 ( ) du har nån gång somnat på en lektion
 (x) du kan ibland berätta om nånting och sen plötsligt glömma bort vad det var du pratade om
 ( ) folk skakar ofta på huvudet och går iväg från dig
 ( ) du använder dina fingrar när du ska räkan enkla mattetal
 ( ) du har ätit en insekt utan tvång när du var liten/mindre
 ( ) du gör detta test när du borde göra nånting viktigt
 (x) du har satt på dig dina kläder bakochfram eller utochin utan att ens märka
 (x) du har letat överallt efter nåt som du hade i handen eller i fickan
 ( ) du råkar göra sönder väldigt många saker

 (x) du har trillat av stolen då den stått helt still
 ( ) du använder ordet "eh" väldigt många gånger om dagen
 
Summa: 10
 
18 eller mindre betyder att du inte är dum.

Av Frida Sandström - 27 december 2011 12:53

Lycklighets-testet


 [ ] Du har en pojkvän.
 [x] Du har ett eget rum.
 [x] Du har en mobil.
 [ ] Du har en iPod/MP3 spelare.
 [x] Dina föräldrar är fortfarande tillsammans.
 [x] Du har fler än 2 bästa vänner.
 [ ] Det finns en pool i din gård.
 [x] Du klär dig som du vill.
 [x] Du hänger med kompisar mer än en gång i veckan.
 [x] Det finns en dator/laptop i ditt rum.
 [x] Du har aldrig blivit nedslagen.
 [x] Du gråter aldrig mer än 3 gånger i månaden.
 [x] Du får lyssna på vilken musik du vill lyssna på.
 [x] Ditt rum är stort nog för dig.
 [ ] Människor använder dig inte för den du är.
 [ ] Du har varit på konserter.
 [x] Du samlar på något normalt.
 [ ] Du längtar till skolan.
 [x] Du önskar inte att du var någon annan.
 [ ] Du spelar någon sport.
 [x] Du brukar göra något efter skolan.
 [ ] Du äger en bil.

[x] Du brukar inte bråka med dina föräldrar.
 [ ] Du är nöjd med ditt utseende.
 [ ] Du har inget självförtroende alls.
 [x] Du har aldrig fått IG.
 [x] Du vet vad som händer i världen.
 [x] Du bryr dig om folk.
 [x] Du är nöjd med ditt liv.
 [x] Du kan mer än ett språk.
 [x] Du har ett smeknamn.
 [x] Du har ett husdjur.
 [ ] Du kan hela orden från 10 låtar.
 [x] Du har inga "fiender".
 [x] Du är en ganska snäll person.
 
Total: 24
 ———————————
 Total :
 
0-10 - Du mår inte bra, du är inte lycklig. [ ]
 10-20 - Du är inte jättelycklig men det duger. [ ]
 20-35 - Du mår toppen, du är lycklig! [x]

Av Frida Sandström - 27 december 2011 12:25

Mode-testet
 Beskriv din stil med 3 ord. Naturlig, snygg, söt
 Vad innebär mode för dig? Jag bryr mig inte så mkt om mode. Men jag gillar ändå att köpa nya kläder.
 Vilka är dina favoritaffärer/ butiker? Lindex
 Vilken är din favoritdesigner? Vet nt nån
 Vad är din favorit i höst? Vad för favorit?
 Hur mycket shoppar du för i månaden? Jag brukar inte shoppa mycket. Ibland shoppar jag inte på en hel månad. Men annars kanske 500
 Dyraste plagget respektive billigaste? Har ingen aning
 Tror du att du kommer att kunna shoppa lika mycket om 10 år som du gör idag? Nja, vet nt
 Brukar du tröstshoppa? Nope
 Högklackat eller lågklackat? Lågklackat
 Vilken är din drömväska? Vet ej ;D
 Vilket blir ditt nästa köp? Kanske några coola jeanstights på Lindex
 Vilka är dina stilikoner? ?
 Favoritplagg just nu? Rosa-vit tjockrandig nästan genomskinlig tunn tröja.
 Favoritaccessoarer? Örhängen

Av Frida Sandström - 27 december 2011 12:23

Sömn-testet
- Vad har du på dig när du sover? Overall, mössa, handskar, ofc...

- Hur sover du helst? (på sidan, ryggen etc) Sidan
- Hur många kuddar har du i sängen? 2 st
- Kommer du ihåg vad du drömmer på nätterna? Oftast
- Har du drömt "sann-drömmar" någon gång? Tror inte det

Av Frida Sandström - 27 december 2011 12:12

Tre-saker-testet
 Tre saker jag inte förstår mig på:
 Tre saker som finns på mitt skrivbord/bordet: Min dator, skolfoto, amaryllis
 Tre saker jag gör just nu: Bloggar, Sitter på en stol, andas
 Tre saker jag vill göra innan jag dör: Mycket, mycket, mycket
 Tre saker jag kan: Spela piano, prata om övernaturligt, vara rolig
 Tre saker jag inte kan: Hjula, galoppera, åka slalom

 Tre saker jag tycker att du ska lyssna på: Kommentera så blir jag asglad!, vet nt mer ;)
 Tre saker jag skulle vilja lära mig: Hjula, galoppera, åka slalom ;D
 Tre favoriträtter: Marinerad kyckling m nudlar & currygrädd sås, pastasallad, fläskfilé i gorgonzolasås och bakad potatis

Av Frida Sandström - 27 december 2011 12:00

Tjaoouw! C: Inatt och förra natten har jag haft väldigt svårt att sova... Jag vet inte varför. Men inatt så var jag uppe lite och löste korsord i mina KP tidningar. ;D Sen blev jag jätte trött, så du kunde jag somna. Men idag kanske jag och pappa ska fara på stan och så ska jag kanske göra hål i öronen...   Det gör ooont! För jag har haft hål i öronen förut. Men det började glegga och sånt. ^^ Men haha, nu kom jag och tänka på en rolig sak! X'D HÅL i öronen! Det är väl alla? Förutom de som är missbildade! xD Utan hål i öronen kan man ju inte höra nåt. Fattar ni?


Men iaf så ska jag också någon gång flika topparna i håret. Och så vill jag testa tona håret mörkbrunt. Men det får jag kanske inte. Men jag gillar ändå mitt hår som det är, eftersom att det skimrar i olika färger. Men jag har ändå tröttnat på det, så jag vill testa något nytt.


Kram

// Frida

Av Frida Sandström - 26 december 2011 14:05

.:Mozart och nyckelknippan:.
Kapitel 1

Klockan tickar i köket. Mozart håller på att äta lite klappgröt från gårdagen. Plötsligt kommer en svag doft in till köket från...
Ja, Mozart vet inte riktigt vart den kommer ifrån. Han ställer sig upp och försöker följa doften. Snart känner han att den kommer från
vardagsrummet. Han går försiktigt dit för att kolla vad det är som luktar. Till sin stora förvåning så får han se en nyckelknippa som
ligger på golvet vid den stora skinnfåtöljen. Mozart har absolut ingen aning om vart den kommer ifrån.

- Vad i helsike är detta för någon nyckelknippa?! Ryter han så att det dånar i hela huset. En som luktar som något alldeles gudomligt?!

Han förstår inte riktigt varför han blir så förbannad av att se en väldoftande nyckelknippa utan någon nyckel eller nåt,
bara ligga på golvet och se så oskyldig ut. Han böjer sig sakta ner och kollar närmare på den. Den är gjord av guld!

-Vad i allsindar! Till och med ÄKTA guld! Ropar han för sig själv. Den är nog värd miljooooooner!!!

Han plockar snabbt upp den, och stoppar ner den i sin byxficka. Ingen skulle någonsin få veta vad han har hittat.
Men frågan var egentligen hur den hade hamnat där? I hans hus, i vardagsrummet, bredvid hans älskade skinnfåtölj.
Det var nog inte bara en slump, tänkte han. Han kanske hade blivit utvald för något! Men än visste han inte vad.
Han tänkte att snart så skulle det nog komma mer tecken. Men precis när han tänker det sista ordet, så känner han
en iskall hand på axeln...


Något man kan fortsätta med? :)

 

// Fridah



Presentation


Frida heter jag. :) Jag bloggar om allt mellan himmel och jord!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ha mer av i bloggen?
 Bilder
 Random videos
 Videoinlägg
 Musik
 Långa inlägg
 Flummigheter
 Allt är bra som det är! :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate?

K0ntakta mig!

f-animal@live.se

Delcious Icecream

Följ mig på instagram! :)

moufieh

 


Ovido - Quiz & Flashcards