Frida☺ - foto, vardag, och mycket mer!

Alla inlägg under december 2011

Av Frida Sandström - 31 december 2011 20:45

Tjoohbreeah! xD

Nämen, inatt sov Natalie över hos mig. Det var kuul! (y) Vi såg film och åt chips, och sen la vi oss och slamsade på. Men tillslut somnade vi. Jag sov jätte bra iaf. Men först hade jag jätte ont i magen! Så jag trodde att jag skulle spy. Men som tur var så gick det över. Och vi vaknade ca kvart över 8. Men jag har en fråga... Varför vaknar man ofta så tidigt när man har sov kompis, eller sover över hos nån? Oftast brukar jag då vakna kl 6 eller 7. Det skulle vara så när det är skola! ;D Men just nu är jag iaf med Emma. Hon och hennes familj ska fira nyår hos oss. Det kommer nog bli kul! Och sen ska jag ut och fota raketer och rislyktor med min systemkamera. Jag hoppas att det blir fint. :) Då kan jag lägga ut några bilder här på bloggen. Men nu ska jag gå ut ett tag! Ses! ;)


Kram

// Frida

Av Frida Sandström - 30 december 2011 12:50

Tjooh! Idag tänkte jag visa det som jag fick i julklapp! :)


1.

Svart Adidas väska


2.

 

Mjukisbyxor (Inte just dom)


3.

  

Hjärtörhängen


4.

  

Spökhistoriebok m skiva


5.

  +

2 st 500 lappar


6.

  

Canon 500D (Fick ju egentligen den före jul, men ändå som en julklapp)


7.

  

Spetslinne (Inte just det)


8.

  

Hjärtan chokladask


9.

  

Paradis chokladask


10.

  &    

Christina Aguilera hudlotion & parfym

 

11.

The Sims 3 Husdjur + det vanliga The Sims 3 oxå ;)


Jag tror att det var alla mina julklappar. Jag kan ha glömt något! Vilken av mina julklappar skulle ni helst vilja ha? :)Svara gärna på kommentar! ^w^ Ha' re gött!


Kram

// Frida

Av Frida Sandström - 29 december 2011 16:15

Tjaouw! Jag har nyss varit med Emilia. Inte min kusin då. ;) Vi gick ut, till återvinningsstationen, och om det kom någon som skulle återvinna så försökte vi akta oss för de. Vi stod bakom kontejnerna (Stavning?) Ganska kul faktiskt. Bakom där så finns det en järnväg. Vi satte oss på en snöhög framför järnvägen och väntade på att det skulle komma något tåg. Och rätt som det var så kom det ett låångt tåg. Det var faktiskt häftigt att se! Och ett tag efter det tåget, så kom det en "påskjutarvagn". Det blinkade inte rött, och bommarna for inte ner! och så kom det en bil... De höll på att krocka! Men bilen hann köra förbi som tur var! Jag skrek ganska högt när de höll på att krocka. xD Tur att det inte hände något! Men det skulle ändå vara ganska coolt att se en tågolycka mitt framför näsan.  


Efter maten vet jag iaf inte vad jag ska göra... Jag är ganska trött, så jag kanske bara ska lägga mig ner och se nån film, eller nått. Men ni får ha' re så bra! :D


Kram

// Frida

   

Av Frida Sandström - 28 december 2011 17:11

Tjaouw! Idag har jag varit på stan med Natalie & Emilia O. Vi gick in lite på H&M och kollade. Men jag hittade iaf inget jag ville ha. Och sen så gick jag och Natalie in på Glitter, medans Emilia gick nån annans stans... men  jag såg några AAASSSS snygga örhängen på Glitter! Jag köpte de direkt! Det var svarta fjädrar med något på, sen skulle man också fästa en grej högre upp, med en till fjäder.


Natalie hade några blinkande skor som hon tyckte var pinsamma. Alla kollade på hennes skor.^^ Men jag tycker att de var coola. ;)

 

Länkar till Natalie och Emilia's bloggar!:

www.fjartizzz.bloggplatsen.se (Natalies blogg)

www.eemiliaolofssonn.blogg.se (Emilia's blogg)


Natalie startade nyss sin blogg här hos mig. Så hon har bara hunnit skriva 1 inlägg ;) Men vetni? Jag tog hål i öronen på stan! :D Haha jag har ju jätte mkt örhängen som jag har köpt och fått. Och så hade jag inte ens hål i öronen! Fast några var från förut, när jag hade det. Det gjorde bara liite ont. Bara typ i 1 minut efter också.  Det är absolut värt det! Så testa, om ni vill kunna ha snygga örhängen!   


Och Natalie kanske ska sova hos mig nån gång här framöver. (Hehe, om ni nu ville veta) Men det har iaf varit en bra dag! Och jag ska snart äta middag, och det blir spaghetti & köttfärssås. Men vi har börjat äta det lite annorlunda. För sen jag var på filminspelningen och åt det, så tyckte jag att det var jätte gott! Då har man i Tomatpuré, vitlök, allroundkrydda & svartpeppar. Och kanske nåt annat... Men det kanske inte låter så gott, men det är det!


 

Kram

// Frida

Av Frida Sandström - 27 december 2011 20:05

1. Tre namn jag lyssnar till: Frida. Sploosh, Sandström mini
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Världens bästa humor! :'D
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Mkt...
4. Detta är jag rädd för: SPINDLAR!
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Vet inte? x)
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Äta leverbiff, sluta tro på andar, äta sylta
7. Detta tycker jag om att göra: Vara ute i naturen, vara med kompisar, skratta
8. Detta vill jag göra just nu: Skriva klart hejn
9. Bästa känslan: Så man åker Star Dancer ♥
10. Värsta känslan: Gjort nåt man inte borde

11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har: Att han är sig själv & snäll det är viktigast!
12. Vill du ha barn då du blir stor? Ja
13. Jag vill gifta mig? Kanske
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Göra världens roligaste bus, leva livet klart
15. Min käraste ägodel: Mina djur <3
16. Något jag vill ha i present: Pengar eller nåt C;
17. Detta har jag på mig just nu: Tröja, tights
18. Favoritkläder: Pösiga tröjor, tights
19. Favoritdjur: Katt
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Pop
21. Favoritlåt just nu: Många, men kanske Hangover
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: Tråkigast är matte, och roligast är nog... Engelska
23. Stjärntecken: Skorpion
24. En bok jag älskar: Eldens Hemlighet
25. En film jag älskar: The Ring maybeee
26. Tv-program jag gillar: the Walking dead!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
27. Favoritdoft: Mitt jordgubbsluktande lypsyl
28. Detta äter jag gärna: Marinerad kyckling med nudlar & currygrädd sås
29. Dricker helst: Cola, fanta Exotic
30. Favoritgodis: Sura
31. Hit vill jag gärna åka på semester: Turkiet (Igen) Cypern (igen) ;D
32. Färg på mina ögon: Blå
33. Min längd: 1,50
34. Jag tror på: Andar, kärlek & hat
35. Jag spelar: nåt
36. Person jag beundrar: Vet nt
37. Så här bor jag: I Piteå/Munksund i ett hus med djur, mamma & pappa
38. Antal döda krukväxter i hemmet: Nt vet jad xD
39. Det här tänder jag på: De som är sig själva, och snälla
40. Det här gör mig avtänd: Dom som fösöker spela coola
41. Favoritfärg: Blå & Rosa
42. Favoritcitat: "Keys Unlocks Not Obly the Doors"
43. En hemlighet jag vet: Hemlis!
44. Bästa present jag fått: Ingen aning!
45. Senast köpta skiva: Ingen!
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: håret?
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: allt annat
48. Udda förmåga/egenskap: Vet ej o.o
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: Älskad huskatt
50. Vad lyssnar du på just nu? Tangenternas tryckande
51. Vad har du gjort/ska du göra idag? jag har varit hos farmor, på djurmagazinet.
52. Var är dina föräldrar födda? Sverige ;D
53. Vad är det senaste du installerade på datorn? The Sims 3 Husdjur
54. Vilken är din favoritrestaurang? Valentino i Turkiet! :D HELT KLART!
55. När badade du i en pool senast? I somras nån gång
57. Hur många barn vill du ha? 2, kille o tjej ;)
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Klassisk kanske
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? får inte rösta.. ;')
60. Vad har du för TV-kanaler? Ganska många
61. Har du åkt moped någon gång? Jo
62. Har du busringt någon gång? Jepp
63. Har du fått felparkeringsböter? Hehe nä
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump? Nej Ó.ò
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Cypern lr Turkiet
66. Har du en egen trädgård? Jag och min familj delar väl ^^
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Katten Nils i KP xD
68. Kan du alla orden i nationalsången? Hm... kanske

69. Badkar eller duschkabin? Vet int
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? The Ring
71. Favoritpizza? Bolognese
72. Chips eller popcorn? Chips
73. Vilken färg på läppstift använder du? använder inte läppstift ;-)
74. Har du rökt någon gång? Nejj
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Nej ?? o.-
76. Apelsin- eller äppeljuice? Äppeljuice♥
77. Vem är den senaste som du åt ute med? Min pappa, Emma, Emilia O, deras pappor (i Turkiet)
78. Favoritchoklad? Paradis Choklad (marabou)
79. När röstade du senast?
80. När åt du en hemodlad tomat sist? I somras
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Nope
82. Är du bra på matlagning? Nej
83. Klarar du att tanka själv? Haha har aldrig testat
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen de visar på TV? Nix
85. Pepsi eller Coca Cola? Cola
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Nej, jobbar inte? xD
87. Vad var det senaste du handlade? kläder kanske
88. Har du kräkts offentligt?
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Den sanna kärleken!
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nja... Kanske ;)
91. Har du ringt något betalnummer? Najj
92. Kan man vara vän med sitt ex? Jarå
93. Vem var det du besökte på jobbet senast?-
94. Hade du mycket hår som liten bebis? Ja himlat!
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Inget
96. Vad har du i din väska? Mobil, nycklar,, nå mer kanske
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Tänker, läser
98. Vad har du att vara tacksam för? Mkt! :D
99. Var hittade du den här listan? På Ronyas blogg
100. Länka till bloggen där du hittade den! www.kkungronya.blogg.se


Av Frida Sandström - 27 december 2011 16:45

Cha Cha! 8)

Jag och pappa har nyss varit och köpt lite saker på Djurmagazinet. Bl.a mat & ny badsand till Java. Efter middagen så ska jag rengöra i hennes bur. Byta sand, fylla på mer mat, ta bort bajs, och sånt. c; Och så var vi också hos min farmor och farfar och fikade lite. Det blev inte att vi for på stan och göra det jag sa förut. :3


Men de här testerna som jag har gjort förut (Se nedan) kan ni hitta på www.snyggareblogg.se ;) Där finns också gratis stilmallar till blogg.se och bilder och annat bra till bloggen. Och glöm inte att kommentera vad ni tyckte om det första kapitlet av Mozart & Nyckelknippan! :D


 

.............................[Sigges tuffa ögon].................................


Kram

// Frida

Av Frida Sandström - 27 december 2011 13:18

Allmänt test 2


Vilken svordom använder du mest? När jag är arg så använder jag nog alla lika mkt, brukar inte svära annars
 Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Halv 7
 Var köper du dina matvaror ifrån? Jag köper inte mat ;D
 Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Både och
 Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Vet faktiskt inte

 Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? Nej
 Vad åt du till middag senast? Fläskfilé m gorgonzola sås & bakad potatis (Råkade först skriva fläckfil, haha!)
 Kan du vissla? Nej O.o
 Tittade du på tecknat när du var liten? Ja, vem gjorde inte det? xD
 Äger du några popband t-shirts? Noope
 När flög du senast? i September nån gång - Till turkiet! :D
 Pratar du några andra språk? Najj, men kan ;D
 Har du gråtit nån gång? Ja?
 Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Ta hål i öronen
 Vad har du med dig in på bion? Pringles och fanta Exotic! ♥
 Vad har du för väder? Lite blåsigt, himlen är rosa, gul & orange längst ner :)
 Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Eh, var? Jag har inte ens gått där än..
 När sov du senast på golvet? När jag var kanske 5 år

 Vilken är din favorit drink? Vet inteee
 Gillar du din boendesituation? Yes
 Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Inte så jätte många ;)
 Är dina dagar fullbokade och stressiga? Nej, oftast inte
 Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Vet, det här testet är gjort för vuxna, men ibland ^^
 Hur gammal blir du nästa födelsedag? 12 

 Tror du på liv på andra planeter? På sätt och vis..
 Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Allt brukar inte kännas svårt
 Skulle du någonsin hoppa fallskärm? I don't think so :s
 Tycker du om att krama folk? Dom jag tycker om, ja
 Äger du en digitalkamera? Nej, systemkamera
 Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Inga ;)
 Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Ja 
 Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Oftast ;/
 Är du mörkrädd? Nej, oftast inte
 Tre saker du alltid har med dig? Mobil är det enda jag alltid har med mig

Av Frida Sandström - 27 december 2011 13:05

Allmänt test 1


Hur bor du: I ett hus
 Brukar du komma i tid: Ja
 Hur lång är du: ca 150 cm
 Kan du laga mat: Njee...
 Vad jobbar du med/pluggar du: Går i skolan?
 Vad har du på dig just nu: Tröja, tights
 Har du någon fobi: SPINDLAR!
 Hade du en bra kväll igår: Sådär..
Vilket är ditt senaste inköp: Scarf, tror jag
 Din favoritdryck på morgonen: Oboy :3
 Var fick du dina senaste pengar ifrån: 500 från mamma & 500 från farmor i julklapp!
 Har du sovit i din egen säng inatt: Yup
 Vad hade du sönder senast: Dator
 Vem snackade du med senast: Pappa
 Varm favoritdricka: Varm choklad
 Favoritdricka när du är riktigt törstig: Fanta
 Alkoholhaltig favoritdricka: ??
 När gjorde du senast något riktigt dumt: Venne
 Saknar du någon just nu: Jao :(
 Vad ska man göra för att få dig irriterad: Peta på mig hela tiden.......... VARNING!: Testa ej! >8(
 Någon jag stör mig på: -
 Intressen: Dansa, vara med kompisar, dator, vara i naturen, bada, skådespela, åka madrass nedför en brant backe mm
 senaste person du kramade: Vet nte
 Senaste person du ringde: Amanda
 Senaste person som ringde dig: Amanda
 Vad drack du senast: Coca cola
 Längtar du till din nästa födelsedag: Låångt kvar, men jao...
 Har rakat dina ben någon gång: Najj
 Är du sugen på något nu: Nej, faktiskt inte
 Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: Inga xD
 Använder du hudkräm: Sometimes
 Micro-pop eller poppa själv: Popcorn eller?
 Brukar du baka: Inte ofta
 Röstade du i det senaste valet: Nej
 Är du nöjd med ditt liv som det är nu: Japp
 Vilken låt lyssnade du senast på: Ingen aning!
 Har någon annan sovit i din säng inatt: Nä
 Vad tycker du är äckligt: Spindlar! Och maskar som mina katter spyr upp 
 Har du pengar på mobilen: Nope 

Presentation


Frida heter jag. :) Jag bloggar om allt mellan himmel och jord!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ha mer av i bloggen?
 Bilder
 Random videos
 Videoinlägg
 Musik
 Långa inlägg
 Flummigheter
 Allt är bra som det är! :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate?

K0ntakta mig!

f-animal@live.se

Delcious Icecream

Följ mig på instagram! :)

moufieh

 


Ovido - Quiz & Flashcards