Frida☺ - foto, vardag, och mycket mer!

Alla inlägg under februari 2012

Av Frida Sandström - 21 februari 2012 20:14

                                Jag tänkte skriva lite kort fakta om Island;

      

Island,  stat i Nordatlanten; 103 000 km2 (100 260 km2
landareal), 318 400 invånare (2011). Island, som ligger strax söder om
norra polcirkeln, omfattar ön Island och ett flertal mindre öar. Huvudön
ligger ca 300 km sydöst om Grönland, ca 1 000 km väster om Norge och
800 km nordväst om Skottland. Islands internationellt erkända
territorialvatten sträcker sig 200 sjömil ut från kusten och upptar
758 000 km2. Huvudstad är Reykjavík (119 550 invånare, 2009).


   

Av Frida Sandström - 21 februari 2012 14:53

Hej!  

Jag kom nyss hem från skolan. Ni kan inte förstå hur jobbigt det var att gå hem! Men nu är jag hemma iaf. Jag äter lite kakor, och dricker mjölk! :3 Jag tänkte bara slänga in ett litet blogginlägg innan jag ska se på 'Tusen gånger starkare'. Bra faktiskt! Jag ser på Youtube. Gör ni det också om ni inte har något speciellt att göra. ;)

 

Av Frida Sandström - 20 februari 2012 19:30

Hej!  

Skolan idag har varit väldigt tröttsam. Jag känner att jag inte fattar ett dugg av matten. Ni ska bara veta att jag suger på bråk & procent... Men när skolan äntligen var slut, så följde jag hem med Felicia. Vi såg film och lite så. ;) Sen var jag med Natalie nu efter middagen. Vi var ute och typ svamlade på vägen. När det kom en bil sprang vi iväg  Vadå? Det kunde ha varit en svart volvo som ville kidnappa oss. Men jag är faktiskt lite rädd för det just nu. 


När jag var hos Felicia, så kom en annan av hennes kompisar dit. Vet inte vem det var.. Men hon började berätta om att hennes kompisar hade stött på någon här i Munksund, som frågade om de ville ha glass. De började viska typ "Nej, tänk om han vill kidnappa oss!" En av kompisarna skrev ner registreringsnumret. Sen sa de "Nej." Och sprang iväg. :s Man kan ju bara gissa vad han ville? Hon sa att han hade rött skägg. Då vet ni det! Ifall ni stöter på en svart volvo/man med rött skägg/en neger i en svart volvo. SE UPP!


Bra låt!:



 


Av Frida Sandström - 19 februari 2012 20:01

Förlåt för att jag inte har bloggat! Men jag kan säga att pyjamaspartyt iaf var jättekul! :D Men jag sov inte över där... Vi såg melodifestivalen, åt chips, ostbågar och godis, spelade buzz, såg film och gör sånt där som man brukar! Jag, Daniella och Amanda gick ut och tänkte tjuvplinga. Men det vart som inte, så vi gick runt och spionerade. Det var en hund som började skälla bakom ett hörn. Då sprang vi iväg.  När jag kom hem var jag jätte trött, så jag orkade verkligen inte blogga! Jag var där ganska länge, nästan som om jag sov över ^^


Idag så har jag inte heller hunnit blogga, för att jag var hela förmiddagen med Felicia på Äventyrsbadet på Phb. Det var jätte roligt! :D Vi aktade oss för hennes småsyskon, och det var första gången jag åkte Spacebowl. Det var as kul! :'D Och för er som inte vet vad det är, så är det en jätte rolig rutschkana! Den är jätte högt upp, och så är det ett rör. Helt plötsligt blir det jätte brant! Man hinner inte tänka, så är man nere i en "toalett" som man far runt och runt i, tills man åker ner i ett hål.


Varför jag inte vågade åka den förut, var nog för att det ser ut att göra ganska ont... När man kommer ner i "toaletten". Det är som en liten "stup" som är några centimeter. Men det gjorde faktiskt inte ett dugg ont! ;) Oj, vad jag längtar tillbaka! Hoppas att jag far dit snart igen.


Hela efter middagen så har jag varit med Felicia. Vi satt vid datorn ett tag, sen såg vi en film - Narnia. Och sen lekte vi med min pappas iPhone. En rolig app! ^^ Felicia filmade mig när jag satt på golvet och låtsades rita en teckning. Jag säger "nananana". Men helt plötsligt faller ett stort klot ner på mig! Haha det ser lite konstigt ut. o_o


Hon filmade också när jag låg i badkaret och "drack tvål". Och helt plötsligt kommer det en bil som faller ner från ingenstans! Jag kanske kan lägga upp videorna sen... Men observera att jag svamlar!


   




Av Frida Sandström - 18 februari 2012 16:25

Hey!  

Nu har jag kommit hem från stan! Jag köpte rätt mycket.. Bl.a saker till Daniella och Felicia, som fyller år. ;) Men såklart säger jag inte vad. ^^ Det kommer bilder sen på det jag köpte, tror jag. Det mesta av det iaf. Men nu ska jag gå och duscha, CYa!


Oj då! Jag glömde publicera det här inlägget! Så nu har jag duschat redan. :3 Och så ska jag äta middag snart. Sen ska vi fara och hämta Felicia, och åka till Annelund.  -> <- HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAH (lite överdrivet..)

 

 

Av Frida Sandström - 18 februari 2012 12:06

 


 

Lycka till! :D Har det här som en rolig grej. Men vi kan göra så att den som beskriver ställena som är fel, vinner en länkning till sin blogg. ;)


 

Av Frida Sandström - 18 februari 2012 10:26

Hej!

Just nu lyssnar jag på Sticks and Stones - Ulrik Munther. När jag har hört några andra av hans låtar ist för En vanlig dag eller Boys Don't Cry. (Tycker inte att de låtarna är så bra..) Tycker jag att han är bra. :-)


Men Emilia skulle nog följa med på stan, så vi far isåfall efter lunch. Vet inte vad jag ska äta. Men jag tror att det blir palt, eftersom vi åt det till middag igår. Men nu ska jag draaa nånstans(inte) men, CYa!

    



Av Frida Sandström - 17 februari 2012 22:32

Märkte nyss att jag har gjort 8 inlägg idag! (Nu 9) Känner mig duktig..

      

Aja, sov gott! :)


 

  

Presentation


Frida heter jag. :) Jag bloggar om allt mellan himmel och jord!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du ha mer av i bloggen?
 Bilder
 Random videos
 Videoinlägg
 Musik
 Långa inlägg
 Flummigheter
 Allt är bra som det är! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Translate?

K0ntakta mig!

f-animal@live.se

Delcious Icecream

Följ mig på instagram! :)

moufieh

 


Ovido - Quiz & Flashcards